tirsdag 3. april 2012

Påske

Jeg er ikke så opptatt av snø. Ikke har jeg noe behov for å reise etter den heller. Jeg fnyser når jeg leser overskrifter i aviser jeg aldri kjøper, av typen: "Bypåske eller fjellpåske". Jeg blir sliten bare av å se på naboene som pakker skiboksene fulle av greier, som jeg ikke alltid kan navnet på,  jeg ikke skjønner hvordan de skal rekke å bruke med små unger og svigermødre, bestefedre, DS og fandens oldemor på slep.

Påske er ikke bare krim, quiz og labyrinter, eller skirenn og bålpizza og lammelår.
For meg er påske våren. Jeg vil helst ha sol og varme og lette sko nå, ikke kuldegrader og snøfall.

Jeg gjør mitt beste innendørs og har latt påsken slå ut i full blomst, til tross for snøværet.
Jeg synes våren skal være en fest av farger og liv!
Noen litt annerledes egg i kurven.

Har du fått fram det gule og røde og blå og slått deg løs med vårfargene ennå?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad for en kommentar, og skal prøve å svare på dem alle sammen. Kom gjerne med tips og vink eller spørsmål til innleggene.