lørdag 25. februar 2012

Rosa bursdagskake med en følelse av sommer.

Vi skal i syvårsdag i morgen og vi skal ha med kake, som tradisjonen har blitt etterhvert. Nå er det ikke ofte rosa og lilla er et tema for kaker her i huset, så når vi skal feire ei lita jente som holder på å bli ganske så stor, lar jeg ikke sjansen gå fra meg.
Med på designlaget, har jeg femåringen. Han er veldig opptatt av at kaka skal bli jubilanten verdig.
Treåringen har litt problemer med å holde fingrene av fatet- han fikk noen jordbær  med krem etterpå.

Sommerfugl, hjerter og blomster er sånne ting jenter liker, mener femåringen.

Vi har ikke spart på pastafargen, men vi har prøvesmakt marsipanen i tilfelle den gir smak.
Kaka er ganske enkelt et glutenfritt sukkerbrød, som bare ble to lag denne gangen. Det er dynket med eplejuice, smurt med hjemmekokt bringebærsyltetøy. Kremen i midten er vaniljekrem som jeg har pisket opp så den er lettere å fordele. Oppå der har vi lagt jordbær. Lag nummer to er dynket i det samme, smurt med bringebærsyltetøy, belagt med tynne skiver av kiwi, dekket med fløtekrem med sukker og tørkede vaniljefrø. På toppen er det marsipan farget med ulike typer konditorfarge og pastafarge.

1 kommentar:

Jeg blir veldig glad for en kommentar, og skal prøve å svare på dem alle sammen. Kom gjerne med tips og vink eller spørsmål til innleggene.