mandag 19. mars 2012

Utfordring: Pimp my hverdagssalat!

Da jeg stod og kuttet opp salatingredienser til dagens middag, slo det meg plutselig: Denne gamle, grønne traveren er ofte middagens 5-om-dagen-alibi, men den går jammen meg for lut og kaldt vann rett som det er...
Da de flotte røde og oransje paprikabitene lyste mot meg, utfordret jeg meg selv. Jeg lette litt lengre ned i grønnsaksskuffen og fant litt småtteri, og så gikk jeg i tørrvareskuffen og dro frem det jeg hadde der som kunne passe dagens middag. Resultatet ble en grønn salat med ulige salatblader, alfalspirer, agurk, soltørka tomat i strimler, paprika i ulike farger, og et dryss av nøtter og kjerner (solsikke, cashew, gresskar).
Det var ikke så mye jeg hadde for hånden, men jammen ser det ikke freshere ut enn noen grønne blader med agurk og paprika på.
Utfordringen her jo litt dobbel. Salaten skal passe til som tilbehør og samtidig gi ulike næringsstoffer - og kanskje friste litt også.



Hva tror dere? Dere kan bedre enn dette,kanskje?

2 kommentarer:

  1. Jeg pimper salaten med avocado, mango og frø, gjerne spirer, etter hva jeg har for hånden. Prøver å ha i allefall noe for hånden. Så blir det godt og med interessant å spise salaten. Passer også på å ha pak choi eller sånn babyleaves-miks i kjøleskapet, det er nam nam!

    SvarSlett
  2. Det høres godt ut! Det må vi prøve her også, særlig mango som ungene elsker!

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for en kommentar, og skal prøve å svare på dem alle sammen. Kom gjerne med tips og vink eller spørsmål til innleggene.