lørdag 30. april 2011

Fruktopia!

Fruktene fra hagen er for lengst spist! Nå er det på tide å få ned de siste løkene til vårens flor og å rydde blader og nedfallsfrukt på komposten før snøen kommer.
Vi må nøye oss med frukt fra butikken, men den er jammen med ikke dum den heller. De siste jorbærene fra utlandet har vært innom butikkene våre den siste uka, og selv om jeg VET at det verken er kortreist eller særlig sesongbetont, klarer jeg ikke motstå! Jeg ELSKER jordbær!
Til kveldsmat forleden, laget jeg en lekker fruktsalat med jordbær, melon, klementin og eple. For å gi den litt mer fylde, hadde jeg litt "djungelgodis" og rosiner over. "Godiset" har, som navnet såvidt antyder, mer med den svenske scoutbevegelsen enn tropisk regnskog å gjøre.


"Djungelgodis"
Smelt en god klatt smør i stekepanne over lav varme og rør inn litt honning.
Ha oppi nok havregryn til at blandingen suges opp og rist havregrynene over middels varme til de er gyldne.
Det hele kan serveres som det er, som smågodt, eller helles over fruktsalat eller yoghurt.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad for en kommentar, og skal prøve å svare på dem alle sammen. Kom gjerne med tips og vink eller spørsmål til innleggene.