tirsdag 6. september 2011

Mer av det gode (bento)


Nå som leken er blitt god, kan jeg vel ikke bare gi meg? Nei! Her er det mer Bento for den matpakkesultne. Tirsdagens og onsdagens matbokser er fortsatt like rustikke som mandagens. Jeg har ingen flotte former å stikke ut blomster og trær med, men jeg pønsker på en gammel slager når det bare blir helg og baketid igjen.


Her har gutta fått med seg en muffin hver fra søndagens bakst. De er grove som bare det og jeg synes de virker tørre og harde, men de unge elsker dem, ikke minst fordi det er tyttebær i som eldstemann har et unormalt godt forhold til. Wasa Sport med Misværost er en gammel slager, paprika, gulrot og rosiner må med. I den øverste boksen er det kyllingbiter panert med egg og sesamfrø- og mandelblanding og litt mais. Enkelt og greit en planlagt rest fra middagen. Yoghurten har jeg laget selv, det er vanlig naturell yoghurt med frosne bær og agavenektar. I løpet av natten tiner bærene og det renner masse god, søt bærsaft ut i yoghurten som minner litt om den gamle Luksus-yoghurten fra Meieriene, den gang da.

I boksene under er det gult som gjelder. Jeg har snudd de to muffinsene, som fortsatt er etterspurt, på hodet for å vise fram søte Barbagod som står og maler litt. Yoghurten fra i går er med - den ble en hit! I boksen til venstre er det Safaripasta (fullkorn) fra Urtekram, det er tørka aprikoser på et spyd, en halv banan og "paprika i mange farger"- nok en gammel slager her i huset.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad for en kommentar, og skal prøve å svare på dem alle sammen. Kom gjerne med tips og vink eller spørsmål til innleggene.