onsdag 26. mai 2010

Kjøkkenhage!

Det tok noen dager fra jeg  fikk ordnet kjøkkenhage til den fant sin vei ut i bloggverden.
Forkulturen min har funnet veien fra vinduet på kjøkkenet, hvor den hadde vokst seg litt for stor og lang, til nederst i hagen. Der har den godt selskap av masse skvallerkål - eller kveke- og det er litt av grunnen til at den havnet der. Jeg vet godt at skvallerkål er en slik magisk, hemmelig grønnsak som man kan lage alskens godt av, og at den skal lindre innsektstikk og det hele, men en hel hage full, får jeg neppe brukt. Derfor har vi gravd oss en åker midt i skvallerkålen!

Her har vi plantet ut og sådd. Vi har ulike varianter av gresskar og squash, mais, som får stå i le av det jeg håper skal bli en liten hekk av sukkererter, rosenkål, som er så små så små, gulrot i flere utgaver, pastinak og vårløk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad for en kommentar, og skal prøve å svare på dem alle sammen. Kom gjerne med tips og vink eller spørsmål til innleggene.